Jak poprawić insulinowrażliwość w 20 sekund?

Źródło: sxc.hu
Ciekawe wyniki badań zostały przedstawione w portalu Kopalnia Wiedzy. Okazuje się, że można niewielkim nakładem czasu znacząco poprawić insulinowrażliwość komórek. Jaka to metoda? Oczywiście ruch fizyczny. A dokładniej jeden z najbardziej wykańczających rodzajów ruchu - sprint na rowerze.
Osobiście stosowałem podobną technikę swego czasu, gdy byłem świeżo po rozpoznaniu cukrzycy. Kupiłem rowerek stacjonarny i po każdym posiłku pedałowałem 10 minut. Efekty były niesamowite. Dziś robiłbym to dalej, ale pedałowanie w domu jest wybitnie nudne. Potem stosowałem małą trampolinę - aż do szybkiego popękania sprężyn :) Dziś staram się korzystać z innych urządzeń mojej domowej siłowni - kółka opisanego w poprzednim poście, oraz drążka do podciągania. Jednak osobiście rowerek uznaję za najlepszy, jeśli pod uwagę weźmiemy ilość wypalanej glukozy z krwi (a dokładniej glikogenu, który jest uzupełniany glukozą).

Zachęcam każdego do prób wykonywania jakiegokolwiek ciężkiego ruchu fizycznego podczas dnia. Jesteśmy do tego ewolucyjnie stworzeni. Jeśli ktoś pracuje w biurowcu, zazwyczaj ma kilka pięter schodów. Szybki bieg na dół i do góry trwający tylko 1 minutę i wykonywany raz dziennie, na przykład 10 minut po obiedzie,  może okazać się bezcenny.

Komentarze

Popularne posty